NEUROPSICOLOGIA INFANTIL
Aquesta és una unitat adreçada a escolars que presenten dificultats en el rendiment acadèmic, o algun tipus de problema o retard en el seu desenvolupament.
Dins del marc escolar ens trobem diferents Trastorns Específics d’Aprenentatge, descrits per l’OMS -Organització Mundial de la Salut, i classificats en el manual de psicopatologia DSM-V:
Trastorns del Neurodesenvolupament
- Dislèxia: Trastorn Específic de Lectura i Escriptura
- TDA/H: Trastorn per Dèficit Atencional amb/sense Hiperactivitat
- TEL: Trastorn Específic del Llenguatge
- Discalcúlia: Dificultat específica pel càlcul
- Espectre de l'autisme
- Infants prematurs
Altes capacitats
Unitat de l'infant adoptat
L’objectiu de la Unitat de Diagnòstic Escolar és que amb l’exploració neuropsicològica (1ª visita d’historial clínic, més tres/quatre visites d’exploració), la família, l’alumne i l’escola pot disposar d’una explicació acurada tant de les febleses que mostra l’alumne així com del seu potencial , fortaleses i habilitats.
Es valora:
- El rendiment cognitiu verbal, no verbal i global.
- Processos cognitius que estan implicats en l’aprenentatge (funcions executives, d’atenció, memòria visual, memòria audioverbal,les habilitats fonològiques, fluència verbal, llenguatge, visoconstrucció, . )
- Competències de lectura, expressió escrita i comprensió
- Estat anímic, autoconcepte.
- Conducta adaptada
- Aspectes socials i psicoafectius.
Aquesta exploració ens permet realitzar el diagnòstic diferencial, conèixer el funcionament dels processos que estan subjacents en l’aprenentatge i lògicament poder realitzar el pla d’actuació psicoeducatiu personalitzat.